Inflytt

I måndags skjutsade jag Nelly till Dennis och parkerade i Årsta. Cyklade till jobbet. Hanna hade ont i halsen och var hemma. Så jag åkte hem lite tidigare vid kl 15. Jag skjutsade henne till Dennis vid kl 17. Ställde bilen i Årsta och gick till Susanne. Vi cyklade in till stan och åt sushi på stationen. Sedan gick vi till Bishop arms och spelade musikquiz. Cyklade hem till lilla lägenheten vid kl 21.30. 

I tisdags efter jobbet cyklade jag till Årsta och hämtade bilen. Gjorde ärenden på bl a rusta innan jag åkte hem. Hanna stannade kvar hos Dennis då hon fortfarande var dålig. Jag hämtade Nelly från innebandy i Lindbacken kl 20. 

I onsdags skjutsade jag Nelly till Dennis och parkerade i Årsta. Cyklade till jobbet. Efter jobbet cyklade hem och packade iordning alla våra saker så att kassar och väskor skulle vara redo för flytt. 

I torsdags var jag till mäklaren kl 12. Det var dags för tillträde och jag fick alla nycklar till lägenheten. Efter jobbet hämtade jag bilen i Årsta och tittade då in i nya lägenheten. Jag åkte två vändor fram och tillbaka med bilen fullastad med bl a barnens kläder, täcken, kuddar, luftmadrass, strandväskor mm. 

I fredags efter jobbet åkte jag två ytterligare vändor fram och tillbaka till nya lägenheten med bilen fullastad med bl a alla mina kläder, skor, all mat (torrvaror, kylt, fryst), torkställning mm. Därefter dammtorkade jag i lilla lägenheten och gjorde rent i kyl, micro och badrum. 

Igår klev jag upp kl 9 och åkte till nya lägenheten med bilen lastad med bl a mitt täcke, kuddar, hygienartiklar, elektronikprylar mm. Kl 10.15 kom mamma. Vi åkte då till lilla lägenheten och hämtade en av resårmadrasserna. Därefter åkte vi ytterligare en vända för att hämta den andra resårmadrassen. Samtidigt dammsög mamma och jag svabbade golven innan vi åkte tillbaka till nya lägenheten. Vi köpte lunch på chop chop och började uppackning av bl a alla köksartiklar. Nelly tittade förbi en sväng. Vi höll på i flera timmar innan vi avslutade kvällen med kräftor, ost- och charkbricka samt vin och bubbel. Susanne och Mattias kom över en stund. 

Idag klev vi upp kl 9. Vi gick till Årsta IP för att betala ut Domararvode. Sedan åt vi frukost och åkte till Ikea. Jag köpte två skrivbordsstolar, sängben, spegel, lampor och badrumsmatta. Vi åt korv och mjukglass. När vi kom hem fortsatte vi uppackning och ommöblering samt skruvade ihop stolarna. Hanna, Tuva och Nelly kom förbi en stund. Mamma åkte hem senare på eftermiddagen. Jag fortsatte med uppackning. Nelly kom och åt middag och lite senare kom även Hanna tillbaka. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0