Ikea

I måndags efter jobbet gick jag till Bishop arms och mötte upp Susanne för musikquiz. Vi cyklade hem vid kl 21. 

I tisdags efter middagen cyklade Nelly och Hanna till Nellys innebandyträning. Jag cyklade dit och mötte upp när träningen var slut kl 20. 

I onsdags cyklade Nelly till fotbollsträning som började kl 18 i Årsta. Jag skjutsade Hanna till hennes fotbollsträning i Johannesbäck. Sedan åkte jag till Ikea och köpte lådor och hyllor till kommande garderobsbygge. Jag hann även förbi Årsta centrum för att hämta paket och springa in på ica innan jag hämtade Hanna 19.30. Nelly hade precis kommit hem när vi kom hem. 

I torsdags åkte Nelly till Gränby för att därifrån följa med Ebba hem till Lindbacken. Hanna lekte med Svea och kom hem innan middag. Efter maten skjutsade jag Hanna till fotbollsträning i Lindbacken. Nelly hade samtidigt innebandyträning. Jag åkte hem och packade ur några flyttlådor. Båda barnen fick skjuts hem av Dennis. 

I fredags var det studiedag. Hanna gick till Träffis med Svea vid kl 9. Nelly cyklade till Gränby och mötte upp Ebba och Miranda för shopping. När jag kom hem från jobbet var båda barnen hemma igen. Vi skjutsade Hanna till Maxima där hon skulle sova över. Jag och Nelly åkte till kandyz och köpte godis. När vi kom hem skruvade vi upp fyra dörrar på hennes garderob. Vi satte även upp hennes tavlor.  

Igår vaknade jag kl 9. Vid kl 11 åkte jag till Ikea och köpte ett skåp till vardagsrummet och sängbord till Nelly. Garderobsstommarna till hallen var tyvärr slutsålda... jag hämtade sedan Hanna i skölsta. Vi åt lunch och åkte därefter till stenhagen för Hannas match. Medan de värmde upp åkte jag på ärenden till rusta, apoteket och Willys. Jag kollade på matchen och vi kom sedan hem vid kl 16. Jag skruvade ihop skåpet och lagade därefter middag. Efter maten skruvade jag ihop sängbordet. 

Idag sov jag till 8.30. Ewilyn kom till Hanna vid kl 11. De cyklade sedan ut en sväng. Ebba kom till Nelly vid kl 13. Hanna kom hem strax efter. Nelly och Ebba bakade muffins. Jag skjutsade Nelly och Ebba till match i gamla Uppsala kl 16. Och sedan vidare med Hanna till crossfit kl 17. Jag väntade kvar. När den var slut kl 18 så hämtade vi upp Nelly. Hämtade även mat på chop chop. Åkte förbi hos Dennis med träningsväskan på vägen hem. 

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0