Garderober

I måndags efter jobbet mötte jag upp Susanne och Marcus på stationen. Vi åt sushi och gick därefter till Bishop Arms för musikquiz. Vi cyklade hem vid kl 21. 

I tisdags var vi i Stockholm på utbildning med jobbet. Slappade bara på kvällen. 

I onsdags kom jag hem vid kl 17 från jobbet. Barnen kom ungefär samtidigt då de varit på Gränby efter skolan. Jag skjutsade Hanna till fotbollsträning och Nelly till innebandymatch i Storvreta. På vägen hem stannade jag på rusta och köpte en större ram till Hannas poster. Jag lagade sedan middag. Därefter hämtade jag Hanna på Johannesbäck 19.30. Vi åkte förbi ica för att köpa säkringar. Köpte 10A, men behövde även 20A som inte fanns. Så vi åkte även till biltema. Sedan hem och äta. Jag bytte alla säkringar, men fortfarande funkade inte elen i Nellys rum och vardagsrummet. Nelly fick skjuts hem av inez. 

I torsdags efter jobbet åkte jag till Ikea köpte garderobsdörrar och -lådor. 

I fredags morse kom föreningens fastighetsskötare förbi hos mig. Han mätte ström och såg att det fanns ström i alla säkringar. Så el fanns in i lägenheten, men inte i alla kablar tydligen... jag cyklade sedan till jobbet. Efter jobbet åkte jag till Jysk och köpte garderob till mitt rum. Jag åkte även förbi candyz och ica. Susanne kom sedan över för att hjälpa mig bära in kartongerna. 

Igår vaknade jag kl 9. Jag hämtade upp Nelly 10.30 och vi åkte till Ikea för att hon skulle hjälpa mig bära två garderobsstommar ut till bilen. Jag skjutsade sedan hem henne till Dennis. När jag kom hem så fick jag hjälp av Susanne att bära in kartongerna. Därefter åkte jag på ärenden till hm för att returnera kläder och till rusta för att lämna tillbaka en mindre ram. Jag gick in på Lindex och skohuset och fyndade på rean. Jag tankade bilen på vägen hem. sedan var det dags att börja skruva ihop garderob i Nellys rum. Två stommar på vardera 1 m x 0,6 m x 2 m.  Det tog nästan fyra timmar. Säljaren kom förbi och hjälpte mig koppla in taklampan i vardagsrummet, därefter funkade all el i lägenheten! Vid kl 19 gick jag över till Susanne och drack vin i två timmar. 

Idag klev jag upp kl 9. Jag gick till Årsta IP och betalde ut Domararvode. Sedan hem för att skruva garderob i mitt rum i fyra timmar. Sedan åkte jag till citysallad och köpte lunch. Jag fortsatte sedan att skruva ihop sex lådor till Nellys garderob. Kl 18 var jag klar. Nu återstår att sätta fast dörrar, köpa hyllplan och köpa garderob till hallen. Jag åkte till ica och storhandlade. Därefter gick jag några vändor till sophuset med allt skräp. 

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0