Vinprovning och Mamma Mia

I måndags lämnade jag barnen i skolan på morgonen. Efter jobbet cyklade jag till vårdcentralen och kollade blodtrycket, det var normalt. Jag handlade på ica och cyklade hem.

I tisdags cyklade jag lite tidigare från jobbet för att hinna förbi Nellys klassrum där de hade öppet hus för att föräldrarna skulle kunna se sina barns nationella prov. Efter det cyklade jag till Certego för att köpa en till husnyckel. På kvällen tog jag en promenad kl 19-20, det var då 28 grader ute.

I onsdags efter jobbet gick kollegorna på min avdelning till Plock. Jag åt plocktallrik, cuban sandwich och lemoncurd med rabarbermaräng. Sedan gick vi vidare till Systembolaget för provning av mousserande viner. Vi fick smaka prosecco, cremant, cava, champagne och rosé samt höra om framställning och historia. De jag tyckte var godast var tydligen prosecco och cava. Cyklade hem kl 21.30.

I torsdags efter jobbet handlade jag på ica och packade.

I fredags cyklade jag till stationen kl 9. Jag klev på tåget som Nina redan satt på och åkte till Stockholm. Vi lämnade väskorna på hotellet och gick på stan. Vi åt lunch på Paolo Robertos restaurang högst upp i åhlenshuset; pasta med skaldjur. Sedan gick vi på stan igen. Kl 17 checkade vi in på Hotell C som ligger nära stationen. Eftersom det var Stockholm maraton så var det svårt att få tag i hotellrum, det billigaste vi hittade centralt kostade 2800 kr. Men så var det fint också, tvårumssvit med två stora sängar. Vi bytte om och gick genom gamla stan till djurgårdsfärjan, åkte över mot gröna Lund. Vid 18.30 började de släppa in på Tyrol. Det var mat och Mamma Mia-show i fyra timmar. Vi åt bröd, tzatziki, oliver, hummus, tomatsallad, fiskgryta, bondsallad, tre sorters kött, potatis, rödvinssås, fetaostkräm och yoghurtpannacotta. Kl 23 tog vi färjan tillbaka och promenerade till hotellet.

Igår sov vi till kl 9. Åt stor frukostbuffé och checkade ut vid kl 11. Sedan gick vi i affärer. Jag shoppade två tröjor. Åt lunch på Nobis vid norrmalms torg; bookmaker toast med oxfilé, stekt ägg och avkodasalsa. Vi åt senare glass med smakerna messmör och gin/rabarber på ett café. Vid kl 17 hämtade vi väskorna och gick till tåget. Mitt tåg gick 18.10. När jag kom hem så slappade jag i soffan.

Idag sov jag till kl 8.30. Jag gick ut på promenad kl 9.45, var då varmt ute. Jag tog det sedan lugnt och bytte sängkläder och tvättade. Åkte till ica och handlade. Kl 17.30 cyklade jag till stan och mötte upp Åsa. Vi åt på Texas Longhorn; tonfisk och Sötpotatispommes. Cyklade hem vid kl 21.