Astrid Lindgrens Värld

I måndags hade jag ställt klockan på 8.30. Vi åt en liten frukostbuffé med smörgåsar, pålägg, yoghurt, fil, flingor, juice och melon innan vi checkade ut. Vi åkte bara någon kilometer till Astrid Lindgrens värld och kom fram när de öppnade vid kl 10. Vi började med att gå till Villa Villekulla och precis då kom Pippi och hennes pappa och spelade teater för oss. Sedan gick vi runt och tittade på teater med Emil i Lönneberga, Karlsson på Taket och Rasmus på luffen. Vi tittade in i Nils Karlsson Pysslings hus, Ronjas Mattisborgen och Madickens Junibacken, bullerbyns hus och Lottas hus på Bråkmakargatan. Till lunch åt vi pannkaksbuffe med sylt, grädde, såser och strössel. Sedan fortsatte vi gå runt. Det kom några regndroppar, men vi hade regnjackor och ett paraply med. Det var lagom varmt. Vi köpte glass och polkagrisklubbor. Det fanns ett sagotåg med Saltkråkans karaktärer som vi åkte innan parken stängde kl 18. Då satte vi oss i bilen och åkte mot Uppsala. Vi stannade för middag på vägen. Vid kl 22 stoppades trafiken upp söder om Stockholm och det var långa köer. I 45 min stod vi nästan stilla eller sniglade fram pga vägarbete då de stängt av 2 av 3 körfält. Barnen somnade vid kl 23 och vi var hemma 23.30. 












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0