Gott nytt år och magsjuka

I måndags hade jag sovmorgon. Jag tog en busstur till biltema. På eftermiddagen hämtade jag barnen och hade sedan tid i tvättstugan. Egentligen inte min barndag, men jag ville att Nelly skulle slippa gå så sent på fritids. Dennis kom och hämtade barnen vid kl 19. 

I tisdags skulle jag ha jobbat 8-17. Fast vid lunchtid ringde förskolan och sa att Hanna hade 38 graders feber, så jag åkte hem tidigare. Jag tyckte dock inte Hanna kändes varm alls och när vi kom hem så kunde jag inte se någon feber på min tempmätare... Barnen lekte som vanligt och pysslade med sina julklappar. 

I onsdags lämnade jag barnen på förskolans obekväma omsorg kl 6.50. Jag jobbade 8-14 och hämtade sedan barnen. Vi gjorde lasagnette till nyårsmiddag. Barnen la jag i säng kl 20 och mig själv kl 23, ville inte vända på dygnet då vi skulle upp tidigt på fredagen. 

I torsdags var det nyårsdagen. Jag lämnade barnen på förskolan 13.30 och åkte till jobbet för obligatorisk inventering. Hämtade barnen 18.30 och försökte få dem i säng så fort som möjligt. Men vid 23.20 vaknar Hanna och kräks i sängen... Hon kräks sedan ytterligare två gånger på två timmar. 

I fredags skulle jag ha jobbat 8-14, men var hemma med Hanna, även Nelly fick stanna hemma. Hanna mådde dock mycket bättre. Efter lunch tog vi en promenad till Ica då vi behövde handla och sedan lyckades jag få en tid i tvättstugan vilket behövdes efter nattens incidenter. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0