Bowling igen

I fredags hade jag sovmorgon. Jag åt sushi på stan innan jag jobbade 12-20.15. Kl 21 kom barnen hem till mig då Dennis skulle jobba tidigt dagen efter. 

Igår var vi lediga. Jag hade bytt bort mitt arbetspass så barnen behövde inte gå på förskolan. Vi promenerade hem till Helena, Klas, Stella och Nova för att leka. Vi blev även bjudna på lunch. Sedan tog vi bussen till Årsta centrum för att handla lördagsgodis. Då hade det börjat snöa och blåsa. När vi promenerade hem var det väldigt tungt att skjuta vagnen i snön med båda barnen och två tunga matkassar i! Ett rejält träningspass blev det... 

Idag var det start för innebandyn igen. Cykelvägen var plogad, men lite snö föll ännu, så lite jobbigt blev det med vagnen. Nelly orkade i alla fall gå själv hela vägen. Sista biten över skolgården var dock inte alls plogad...  När vi kom hem åt vi lunch och tog bussen till Fyrishov. Där bowlade vi i en timme. Innan middagen ville barnen prova sina nya längdskidor utanför huset. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0