Valborg, bio, grillning & egen säng

I söndags fick Dennis sova då han skulle jobba natt. Efter lunch åkte jag och Nelly in till stan för att gå på bio. Vi såg Ville och Vilda Kanin, 29 minuter lång. När vi kom hem åkte Dennis till jobbet.

I måndags var det årets stora dag i Uppsala; Valborg! Dagen innan firas i denna stad Kvalborg. Dennis jobbade natt båda dessa dagar och hade en del att göra. Så måndagen spenderade han i sängen sovandes. Även på mitt jobb är det årets stora dag då butiken ligger mitt i city där tiotusentals människor befinner sig. Jag jobbade 8-16, enda dagen på året då vi stänger kl 16. Barnen gick därför på förskolan 7-17. På kvällen var jag och tjejerna hemma.

Igår var jag ledig och Dennis fick sova efter nattpassen. Jag och tjejerna åkte hem till Anneli, Sebastian och William och lekte i deras lekpark. På eftermiddagen åkte vi till Knivsta och hälsade på Ellen, Klara och Irma. På kvällen var det äntligen grillpremiär hemma hos oss. Vi grillade färsspett och majskolvar, med mozzarellasallad till. Jag hann även med att springa på gymmet.

Idag har jag jobbat 7.30-14. Jag promenerade hem och hämtade barnen. Kl 16 cyklade jag in till stan och mötte Petra. Vi åt mongolisk buffé på Thai Village och gick sedan på bio. Filmen hette Friends with kids och är en romantisk komedi.

Hanna har de tre senaste nätterna sovit i samma rum som Nelly. Det började med att hon själv ville somna i sängen under Nellys säng. Jag la dit en madrass bredvid hennes säng så att någon av oss kan följa med henne tillbaka till sängen om hon kommer in till vårt sovrum på natten. Tanken är att hon inte ska få sova i vår säng utan lära sig att sova i sin egen. Vi får väl se...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0