Hollywood girls club

I måndags jobbade jag 7-14, sedan jobbade jag ytterligare en och en halv timme med att repetera kontorsuppgifterna som jag jobbade med förra sommaren. Dennis jobbade hela dagen med båten för att få den i trim till sommaren. När jag hade hämtat barnen så lagade vi mat och gick till bokbussen. När vi kom hem igen så stannade glassbilen ute på gatan...

I tisdags jobbade jag 8-14, jag promenerade hem. Vi åkte iväg till City Gross där Nelly skulle få köpa en sparkcykel och lego som belöning för att hon lärt sig cykla utan stödhjul. Nelly lekte med Emilia på eftermiddagen och på kvällen var Dennis på bostadsrättsföreningens årliga möte.

I onsdags var jag ledig och Dennis jobbade dagpass. Jag ägnade förmiddagen åt att sy en hel hög med kläder som det blivit hål i. Jag lunchade med Anneli på Brantingsbageriet. Jag hade tänkt att cykla dit men då det regnade hela dagen så åkte jag bil istället. Jag hann med en liten shoppingrunda på Gränby köpcentrum där jag köpte födelsedagspresent till Nellys kompis och till Hanna. Jag köpte nya solglasögon till mig själv då jag har lyckats tappa bort det paret som jag köpte för två veckor sedan... På kvällen hade jag tänkt träna på gymmet, men jag kände mig orkeslös och tog en promenad i regnet istället. Jag har laddat ner appen runkeeper och enligt den så gick jag 3,5 km på 37 minuter påbylsad med regnkläder.

I torsdags jobbade jag 8-16. Jag lämnade barnen kl 7 så Dennis fick sova då han både skulle ha utbildning och jobba natt.

Idag jobbade jag 8-14 plus två timmars arbete med fakturor och post på kontoret. Jag lämnade barnen kl 7 och lite senare kom Dennis hem för att sova. Kl 15 hämtade han Hanna från förskolan, medan Nelly åkte med sin kompis Anna hem. Anna har fyllt år och hade kalas på eftermiddagen. Emilias mamma hämtade barnen då Anna bor några kilometer utanför stan. På kvällen skjutsade vi Dennis till bowlinghallen. Vår granne Stefan fyller år och hans fru hade fixat överraskningsfest åt honom med middag och bowling. Jag har istället legat i soffan och läst ut min bok som jag köpte i Hedemora förra fredagen. Den heter Hollywood girls club och är skriven av Maggie Marr. En riktig chic-litbok, typ Sex and the city. Fyra vänninor i Hollywood som är framgångsrika får man följa genom glamour, skandaler, romantik, drama och action. Precis sådan bok som jag gillar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0