Hanna 2 år

I onsdags var det 2 år sedan vår söta Hanna föddes!

Dennis som skulle ha landat på Arlanda halv tolv natten till onsdags landade istället halv tio på onsdag förmiddag. En blixt hade slagit ner i planet när det landade i Amsterdam innan de skulle gå ombord...

På eftermiddagen promenerade jag in till stan och mötte Marie som kommit med tåget från Stockholm. Vi åt asiatisk buffé på Thai Village och gick sedan på bio och såg The lucky one. Det är ett romantiskt drama som handlar om en soldat i Afghanistan som hittar ett fotografi på marken. Att böja sig ner och ta upp detta foto räddar livet på honom då resten av hans team hamnar i en explosion. Väl hemma börjar han leta efter tjejen på fotot för att tacka henne. När Marie åkte iväg med tåget så promenerade jag hem igen.

I torsdags var det röd dag och förskolan var stängd. Dennis jobbade dagpass. Bostadsrättsföreningen hade städdag på gården så vi hjälpte till att rensa ogräs och grillade sedan korv tillsammans med alla grannar. På eftermiddagen skulle jag och tjejerna ha åkt till Stockholm för att hälsa på Cicci och Tilda, men då hon blev sjuk så åkte vi istället till Pelle Svanslös Hus. Där lekte vi och fikade och tittade på film. När vi kom hem så lekte Nelly med Emilia och jag fick några kassar med kläder till Hanna som Emilia vuxit ur. På kvällen åkte jag och tränade på gymmet, det blev 5 km på 40 minuter. Det är inte så snabbt men jag promenerar lite i början, i mitten och i slutet av sträckan.

Igår lämnade jag barnen på förskolan och jobbade 10-20.15. Dennis som skulle jobba natt fick sova lite längre. När han vaknat och hämtat barnen så skjutsade han dem till Hedemora och sedan var det bara att åka tillbaka och jobba. När jag jobbat klart tog jag bussen till Coop för att hämta ut ett nytt paket från Ellos. Jag hade spanat på en dyr väska och när jag fick ett erbjudande om 40% rabatt så slog jag till. Jag promenerade hem från Coop, ca 2,5 km.

Brun väska (den var lite mörkare i verkligheten än på bilden, men jag är nöjd ändå)
http://www.ellos.se/d/Accessoarer-Vaskor-bagar/Puccini/_/N-1z141pyZ1z140ul?Nr=323220

Idag har jag jobbat 8-16. Jag mötte sedan Petra vid italienska Trattoria Commedia för pastamiddag och sedan såg vi Älska mig igen på bio. Även denna film var ett romantiskt drama där en tjej råkar ut för en olycka och minnet från de senaste åren försvinner. Då hon inte minns sin man så måste han försöka få henne att bli kär i honom igen. Jag promenerade hem i den sköna vårkvällen. Nu har jag precis bakat kladdkakemuffins till morgondagens besök.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0