33 år & Amsterdam

I lördags fick jag sovmorgon. Vi åkte sedan iväg till City Gross för handling och när vi åkte därifrån var det redan dags för lunch så det blev en drive-in på McDonalds. Tyvärr var det redan försent för Hanna, hon somnade i bilen när vi stod i kön... Hon vaknade sedan till när vi la över henne i vagnen hemma och då ville hon inte sova mer för den dagen... Vi hann med lite städning innan vårt besök kom. Mamma och Mats kom för att fira min och Hannas födelsedagar i förskott. Vi åt tårta och öppnade paket.

I söndags klev Dennis upp tidigt, redan kl 6. Han åkte iväg för att träna en timme innan han for iväg till Arlanda tillsammans med arbetskollegor. Tre dagars nöje i Amsterdam var inplanerat för deras del. Jag och tjejerna bakade på förmiddagen. Vi gjorde knäck, som Nelly hade önskat, och vi gjorde kladdkakemuffins, vilket jag aldrig gjort förut. De blev riktigt goda faktiskt. Vi serverade dem när Petra, Johan, Wiliam och Inez kom på kalas på eftermiddagen. Vi fikade och barnen lekte ute en stund.

Igår jobbade jag 8-14 så jag lämnade barnen kl 7 på förskolan och hämtade dem kl 15. Vi kände oss alla lite trötta och ägnade stor del av eftermiddagen och kvällen i soffan och tittade på filmer. Mitt födelsedagsfirande blev alltså väldigt lugnt.

Idag jobbade jag endast på kontoret 10-11.30. Jag promenerade både till och från jobbet, 9 km totalt. Emilia har varit här och lekt på eftermiddagen.

Dennis plan från Amsterdam skulle landa kl 23.20 i natt, men senaste budet är att det istället ska landa 8.40 imorgon bitti...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0