Skridskor & kesoplättar

I söndags var det härligt vinterväder. Lagom mycket snö, någon enstaka minusgrad, inga vindar. Vi var lediga hela familjen och på eftermiddagen åkte vi iväg till en isbana i närheten. Nelly åkte skridskor första gången för i år tillsammans med Dennis. Jag drog Hanna på boben på isen. Jag åkte en liten stund med skridskor på fötterna, men balansen var inte lika bra som den var i yngre år... Vi hade med oss varm choklad och smörgåsar med stekt ägg. På kvällen hann jag med ett träningspass för andra gången denna vecka.

I måndags jobbade Dennis dagpass och jag jobbade 11.30-20. Emma hämtade barnen från förskolan.

I tisdags åkte jag och tjejerna till Nickis äventyrslek och träffade Anneli, Sebastian och William medan Dennis fick sovmorgon. Efter lunch åkte Dennis och Nelly iväg och åkte skridskor en stund. Vi hann även med en fika hela familjen på IKEA innan Dennis åkte iväg till jobbet för nattpass.

Igår lämnade jag barnen kl 7 på förskolan och jobbade 8-16. Detta var passet fick jag jobba istället för det som jag var ledig förra veckan. Tyvärr så var vädret inte lika fint längre. Mer snö har tyvärr kommit och det har blåst en hel del. Dennis kom hem från jobbet och sov. När han hämtat barnen var de ute och lekte en stund, de grävde i snön och åkte stjärtlapp. På kvällen åkte jag till gymmet och sprang på löparbandet.

Idag har jag jobbat 8-16. På kvällen stekte jag kesoplättar för första gången. Jag mixade keso, ägg och fiberhusk. Egentligen gillar jag inte keso, men eftersom det mixas och blandas så blev det ändå riktigt gott. Man kan ha det som till exempel frukost med turkisk yoghurt och bär eller mellanmål.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0