Närakuten & deltävling 2

I tisdags jobbade Dennis dagpass. Jag lämnade barnen på förskolan och jobbade 10.30-20. Emma hämtade barnen på eftermiddagen.

I onsdags skulle jag egentligen ha jobbat, men en tjej på jobbet ville byta dag med mig så det blir nästa onsdag jag jobbar istället. Då kunde jag helt plötsligt få sovmorgon, vilket var 15 dagar sedan. Dessutom ägnade jag ett par timmar åt jobbsök. Bland annat sökte jag praktikplats på ICA's butiksadministration i Västerås. Chefen där ringde ett par dagar senare och berättade att de tyvärr inte tar emot praktikanter just nu. Det var synd, för jag kände att det hade varit en bra erfarenhet för mig trots pendlingsavståndet.

När vi hämtat barnen så var vi ute en stund. Vi gick till lekparken bakom villorna och åkte bob, eller snowracer som man säger i denna del av landet. Dennis åkte till jobbet för ett nattpass, men kom hem redan sent på kvällen med feber i kroppen.

I torsdags fick Dennis ligga i sängen hela dagen. Jag åkte till polisstationen för att hämta ut mitt nya pass, jag hämtade paketet jag beställt på klädpartyt och jag handlade lite på Coop. Sedan fick jag besök av min mamma och mormor. Vi åt pizza (jag kebabsallad) och lekte sedan hemma med barnen.

Igår förmiddag åkte Dennis in till närakuten för provtagning och det visade sig vara en halsfluss han åkt på, så penicillin blev det för honom. Han mådde dock bättre eftersom temperaturen sjunkit, men halsen gjorde ont. Jag kunde i alla fall åka till jobbet för ett extrapass 16-19. När jag kom hem och barnen somnat så åkte jag iväg till gymmet för ett träningspass.

Idag har jag jobbat 8-16. Dennis och barnen har ätit på McDonalds, fikat och köpt lördagsgodis. När Hanna somnat på kvällen så hade jag och Nelly melodifestivalmys tillsammans i soffan. Jag tyckte inte det fanns några favoritlåtar denna deltävling, men de som gick till final (Ulrik och David) var väl ok.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0