Deltävling 1

I lördags morse kom Dennis hem från jobbet och la sig för att sova. Jag och tjejerna åkte iväg och handlade lördagsgodis och åt lunch på MAX. När vi kom hem fick Hanna sova middag i Nelly säng. Därefter gick vi över till grannen Emilia som hade 5-årskalas. Det bjöds på korv med bröd och godistårta. När vi kom hem igen hade Dennis vaknat. Dock så skulle han strax därefter åka iväg till jobbet för ytterligare ett nattpass. Vi inväntade besök av Petra, William och Inez. Tillsammans med dem åt vi tacos, snacks och tittade på melodifestivalen. Att Loreen gick vidare var ok, men hårdrocken kan jag gärna vara utan. Afrodite var faktiskt bättre än jag förväntat mig så det var synd att de blev utslagna.

Under lördagen passade jag på att frosta av frysen. På morgonen var utetemperaturen -19 grader så jag bar ut alla fryslådor på altanen medan frysen fick vara avslagen under dagen.

I går morse kom Dennis återigen hem från jobbet för att sova. Jag och tjejerna åkte iväg till IKEA och åt frukost tillsammans med Anneli, Sebastian och William. Efter en liten rundtur på varuhuset blev det även korv med bröd och mjukglass. Dock har jag hållit mig från sötsaker denna helg då jag försöker mig på ett sockerförbud denna månad. Får väl se om det håller hela vägen...

Igår kväll fick vi middagsbesök av Olle, Camilla, Emilia och Julia. Vi bjöd på lågkolhydratbuffé bestående av fläskkotlett, kyckling, lax, blomkålsris, stekt vitkål, broccolimos, bearnaise, fetaoströra, ugnsgrillade grönsaker, coleslaw och sallad. Till efterrätt hade jag för första gången gjort pannacotta (utan sötning), med limesmak och bär.

Idag har jag jobbat 7-16 och Dennis har jobbat dagpass. På kvällen hann jag med en promenad tillsammans med Louise, i en timme trotsade vi kylan. Förra veckan blev det inte ett enda träningspass, fy på mig! Får försöka få till det lite bättre denna vecka.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0