Lergryta

Igår blev jag väckt kl 6.15 av Hanna, så då behöver man ju ingen väckarklocka... Jag cyklade till jobbet för att arbeta 8-15. Dennis och tjejerna åkte ut på båttutr tillsammans med Bosse, Love och Ella. De åkte med båten längs Fyrisån in till stan och lekte en stund i stadsparken. De kokade korv och makaroner till lunch på båten.

Jag kom hem innan resten av familjen och förberedde maten. Jag hade plockat fram min lergryta som vi fick i 30-årspresent av mina mostrar och kusiner. Jag har tänkt använda den så många gånger, men det har inte blivit av (får be om ursäkt för det). Så efter drygt två år i garderoben fick den äntligen komma fram. Jag stoppade i en kalvstek tillsammans med 3 dl buljong, ett lagerblad och torkad basilika. Efter en halvtimme i ugnen så la jag även i klyftad potatis, lök, purjolök och champinjoner. Efter ytterligare en timme så var den klar och jag tog upp steken och skivade den. Tillsatte lite maizena i skyn och torkad persilja. Mumsigt blev det och nu får vi göra det fler gånger!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0