Gymnastik

I måndags skulle Dennis iväg tidigt till jobbet för att arbeta extra som kursinstruktör. Jag lämnade tjejerna på förskolan och tog sedan bussen till jobbet för att arbeta 10.30-19.30. Efter jobbet promenerade jag hem.

I tisdags var vi båda två lediga för en gångs skull! Och jag fick ligga kvar i sängen ända till kl 10 (16 dagar sedan jag senast fick sovmorgon). Efter lunch åkte jag och tjejerna till öppna förskolan. Därifrån åkte vi hem och hämtade Dennis för att åka vidare till gymnastiklektion. Nelly och hennes granne Emilia är anmälda till en gymnstikgrupp denna termin. Varje tisdag kl 16 träffas ca 24 barn för att röra på sig tillsammans med fyra ledare. Vi föräldrar får bara vara med första och sista gången. Nelly och Emilia verkade tycka det var roligt. De sprang och höll varandra i handen och fnissade när de lekte hav, skepp och land. De fick även gå runt på stationer och göra kullerbytta, gå balansgång, krypa under madrass och hoppa från plint.

På kvällen var vi hemma hos Olle, Camilla, Emilia och Julia för att äta middag och efterrätt.

Igår cyklade jag till jobbet för att arbeta 8-17. På vägen hem började det att regna och i slutet av cykelfärden öste det ner! Dennis var till båten en sväng för att fortsätta skuva på den, förhoppningsvis är den snart igång igen.

Idag jobbade Dennis dagpass. Jag lämnade tjejerna på förskolan och cyklade till stan för att träffa min jobbcoach för sista gången. Jag har ännu inte fått napp på någon av mina mailansökningar eller telefonsamtal så jag ska fortsätta med att skicka ut fler. Sedan var det dags att jobba 12-20.15. Tjejerna blev idag hämtade av Emma som stannade tills Dennis kommit hem från jobbet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0