Barnvaktspremiär

I måndags cyklade jag till jobbet och arbetade 8-17. Dennis var ute och paddlade med sina arbetskollegor. När jag kom hem så gick jag och Nelly till bokbussen innan det var dags för thaimiddag hemma.

Igår tog jag bussen till jobbet och arbetade extrapass 8-17. Istället för att åka hem så tog jag bussen till Bosse, Love och Ella där resten av familjen väntade. Vi blev bjudna på korvstroganoff och ris till middag.

Idag arbetade jag 10.30-19.30 och Dennis arbetade dagpass. Så detta var första dagen på vår barnflicka Emmas arbetsschema. Hon hämtade barnen kl 17 och gick sedan hem till oss där hon värmde mat och lekte. Hon nattade Hanna, men Nelly var fortfarande vaken när jag kom hem vid 20. Dennis hade extra lång kväll då hans jobbgrupp skulle äta middag tillsammans idag. Emma berättade att allt gått bra, även om Hanna varit lite reserverad i början.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0