Luciafirande & gymnastikavslutning

I tisdags skulle jag ha jobbat extra, men eftersom det var luciafirande på förskolan så hade jag fixat ledigt på morgonen. Dennis hade jobbat natt men lyckades även han komma till kl 8.30. I år var det inget luciatåg, istället satt alla barn, föräldrar och personal ner och sjöng julvisorna tillsammans. Efter det var det fikastund med medhavd förtäring, vi hade tagit med våra hemmagjorda pepparkakor och Petras kladdkakemuffins samt saft. Kl 10 lämnade vi barnen, Dennis skulle hem för att sova och jag jobbade kl 11-13 med kassaredovisning.

När vi hämtat barnen så åkte vi till gymnastikavslutningen. Vi fick titta på när barnen gjorde gymnastikövningar med bland annat kullerbyttor, balansgång och hänga i ringar. Efrter uppvisningen var det ännu en fikastund med muffins, ballerinakakor och festis.









Hanna sjunger "tipp tapp tipp tapp..."



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0