4h-gården

Natten till igår vaknade Hanna vid kl 4 med en stor bajsblöja, så det var bara att gå upp. Sedan ville hon inte somna om, hon hostade och gnällskrek i ca en timme innan hon föll i sömn. Kl 7 vaknade jag av att Nelly satt på toan och ropade "klaaaar". Dennis jobbade dagpass.

Vi tjejer åkte till öppna förskolan. Efteråt så handlade vi fredagsmys. På eftermiddagen blev vi bjudna på fika på grannen Maries altan. Solen värmde och Nelly lekte med henns Edvin och Adrian. Pojkarna kom in och lekte inne hos oss en stund. Sedan lekte Nelly med Matilda både ute och inne.

I morse vaknade Hanna kl 5.30 och verkade vilja gå upp. Men jag fick henne att ligga kvar i sängen och hon somnade till slut om. Jag vaknade till vid kl 7 och hörde att Nelly var uppe med Dennis som skulle iväg och jobba dagpass. Nästa gång jag vaknade var kl 8 och Nelly satt snällt och tittade på TV helt ensam, duktiga tjejen.

När det var dags för Hanna att sova igen så tog vi en promenad. Vi gick till Gränby med Nelly på ståbrädan, ca 4 km. Där åt vi lunch på Burger King. Vi gick vidare till en 4h-gård i närheten och tittade på kaniner, grisar, getter, höns, hästar och kor. Det fanns även en liten lekstuga som Nelly gillade att leka i tillsammans med andra tjejer. Vi gick tillbaka till köpcentrumet för att handla och ta bussen hem. Väl hemma spenderade vi tiden i lekparken med Matilda och Klara.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0