Tjejdag

Idag åkte Dennis till Stockholm för att jobba ett dygnspass. Hanna har börjat vakna tidigare och tidigare för varje morgon. Vid 6-tiden vaknar hon nu. Hon skriker inte, men vill inte ligga still. Jag försöker lägga ner henne och hålla kroppskontakt med henne och då kan hon ligga still några minuter så att jag tror att hon har somnat. Men så fort jag rör lite på mig så börjar hon böka runt igen. Så höll vi på fram till 7.30 då hon absolut inte ville ligga still längre. Nelly däremot sov till 8.30 idag...

Jag försökte vänta så länge som möjligt med Hannas middaglur idag så att det förhoppningsvis skulle räcka med en sovstund. Vid 12-tiden packade jag ner henne i vagnen och tog Nelly på ståbrädan och promenerade till MAX. Där åt vi lunch, men Hanna sov ju inte så länge som jag hade tänkt mig... Vi gick vidare till Skopunkten för att köpa skor till Nelly. Det blev ett par sportskor, ett par sandaler och ett par ballerinaskor. Vi handlade lördagsgodis på Coop och tog sedan bussen hem. Hanna somnade igen på bussen, tack och lov. Hon behövde en lite sovstund till. Nelly lekte både utomhus och inomhus med Matilda.

Medan jag var inne hos Hanna när hon skulle somna så satt Nelly och tittade på Nicke Nyfiken och åt lördagsgodis. När jag kom ut ca 10 minuter senare så hade Nelly somnat på soffan, med ett godissnöre som pannband... Ingen pyamas och ingen tandborstning...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0