Jobb

I onsdags var det dags för mitt första arbetspass på ganska precis ett år. Jag lämnade Nelly på förskolan och tog bussen in till stan. Jag arbetade 10.30-19.30 på ICA. För mig har tiden stått stilla det senaste året, men på jobbet var det en del nya saker att lära sig. Allt det gamla satt kvar i ryggmärgen och jag kom fort in i arbetet. Det som skilde var bland annat att ett av myntfacken var helt tomt, 50-öringarna är ju borta nu. Dessutom har butiken börjat med självskanningskassor som var helt nya för mig.

Det är skönt att komma hemifån en stund. Mitt schema är på drygt 50% och det passar bra just nu. Då hinner jag även vara hemma en del och kan jobba extra om någon blir sjuk. Dennis kommer även han att jobba extrapass i sommar vissa dagar då jag är ledig. Jag tror att jag kommer att njuta mer av min lediga tid nu när jag får längta efter barnen lite.

Efter jobbet tog jag en promenad hem, det tar 45-50 minuter att gå den sträckan.

Dennis och Hanna hade lunchat med Dennis arbetskollegor och Nelly var hemma hos Emilia och lekte på eftemiddagen. Barnen var badade och sövda när jag kom hem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0