Filmkväll

Igår jobbade Dennis dagpass. När jag lämnat Nelly på förskolan så la jag mig i sängen tillsammans med Hanna och sov i en och en halv timme. Hannas kroppstemperatur var lägre denna dag.

Efter förskolan åkte vi till 4h-gården för att fika, titta på djuren och träffa Anneli med hennes Sebastian och William. Väl hemma igen så satt vi i lekparken och njöt av solen. Det är lite skillnad nu i lekparken med ett tiotal barn och några föräldrar mot för en dryg månad sedan när det var helt tomt. När Dennis kom hem åt vi bandpasta med kassler och bacon i ostsås.

Idag var det ännu ett dagpass för Dennis. Hannas feber var i morse helt borta. Medan Hanna sov på förmiddagen så passade jag på att sy hål som blivit i kläderna och att röja lite i lägenheten. Vi åkte till ICA för att köpa billiga köttbullar och billigt godis. På eftermiddagen lekte Nelly med Emilia.

När Dennis kom hem åkte jag till Petra där jag blev bjuden på tacopaj och tittade på film. Vi hade hyrt The kids are all right, en dramakomedi. Den handlar om ett lesbiskt par som har två tonårsbarn. Barnen letar reda på sin biologiska pappa, spermadonatorn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0