Dagskryssning

Igår kväll gjorde vi en spontanbokning på en dagskryssning med Viking Line Rosella. Den går från Kapellskär (9 mil från Uppsala) till Mariehamn. Vi åkte hemifrån 10.15 och Hanna somnade i bilen, enligt min plan, medan Nelly tittade på DVD. Kl 12 avgick färjan och vi fick ta med bilen på båten. Vi var tillbaka i hamnen 17.30.

På båten åt vi buffé där det även ingick vin och öl. Vi lekte i lekrummet med bollhav, lego och ritsaker. I taxfreen handlade vi vin, öl och godis medan Hanna sov i vagnen. Tjejerna gillade att spendera tid på dansgolvet där de dansade och drog uppmärksamhet till sig. Vi var även ute på däck en stund och njöt av solen. På hemvägen stannade vi på McDonald's i Norrtälje innan båda barnen somnade i bilen 18.45.

Vi betalade 473 kr för båtresa, parkering och buffé med dryck för hela familjen.


I bilen mot hamnen






På soldäck






I lekrummet








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0