Dag 60

Till lunch åt vi stuvade makaroner och kycklingkorv. Jag tycker stuvade makaroner är väldigt mättande så jag behöver inte ha lika stor mängd pasta som annars. Däremot måste man ju istället räkna med margarin, mjöl och mjölk. Kycklingkorven är en korvring med 9% fett. Vissa sorter kycklingkorv innehåller mer fett. Senap och ketchup till.

Till middag la jag min köttfärssås på 2 rågkakor tillsammans med 60 g mozzarella och skivad lök. Jag värmde dem i micron.

Till kvällsmellanmålet intogs brieost tillsammans med vaniljglass. Det är faktiskt jättegott, men inte alls nyttigt...

Totalt blev det 38 points.

Jag promenerade 35 min.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0