Dag 59

Till lunch värmde jag en Pelles Pizza i ugnen. Den väger 200 gram, men Hanna fick en bit av den också.

På eftermiddagen åt jag till mellanmål 2 finn crisp med skivad banan och salladskrydda på.

Till middag gjorde jag spagetti och köttfärssås. Jag har inte i någon grädde eller creme fraiche. Det är bara krossade tomater, vitlök, fond, oregano och peppar.

På kvällen åt jag till mellanmål 2 falu rågrut med lätta, skivad tomat, skivad lök och salladskrydda på. Dessutom en arraksboll och lightläsk.

På tal om lightläsk så hittade jag förra veckan trocadero och portello utan tillsatt socker på ICA Maxi! De sorterna är ju goda, så det blir kul att variera drycken lite. Nu har dessutom påskmusten kommit till butikerna.

Totalt 33 p.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0