Arbetssökande

Idag fick Dennis sovmorgon. Han måste ju passa på att vila nu när han ska vara förälraledig... Nu ska jag nämligen tillbaka till arbetslivet. Idag åkte jag till arbetsförmedlingen för att skriva in mig. Jag kommer att arbeta ungefär halvtid och samtidigt vara arbetssökande på halvtid. Dennis kommer att vara föräldraledig fram till och med augusti.

Efter lucnh åkte Dennis iväg för att träna. Jag och Hanna hämtade Nelly på förskolan. Vi stannade hos grannen Marie för att äta mellanmål tillsammans med hennes Edvin och Adrian. Nelly blev kvar och lekte hos dem medan jag gick hem för att söva Hanna och vika tvätt. När Dennis kom hem så åkte jag iväg till Coop för att storhandla.

På kvällen har vi grillat. Men vi satt inomhus och åt då helgens sol och värme försvunnit.

Imorgon är min första arbetsdag på ett år...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0