Tillbaka till vardagen

I söndags kl 20 var vi tillbaka i Uppsala, Sverige. Tillbaka till snö och kyla. Vi stannade till på McDonalds för att köpa med oss lite middag hem.

Igår började den tråkiga delen av resan; att packa upp och tvätta kläder! Vi tvättar allt vi haft med oss och fick ihop fem och en halv tvättmaskin (dessutom blev det två maskiner med tvätt som var kvar sedan innan resan).

Igår var vi även tvungna att åka till affären, då vårt kylskåp gapade tomt. Det behövdes inhandlas kylvaror, frukt och grönsaker. Vi åkte också in till stan för att hämta ut vår stationära dator soom varit inne för reparation igen. Den gick sönder precis innan vi skulle resa, samma fel som förra gången vi lämnade in den. Vi fick denna gång ett nytt och bättre grafikkort installerat, och de gjorde det gratis.

Dessutom hade vi en hel del post och reklam att gå igenom. Och 15 morgontidningar att läsa, det är vad jag spenderat en del tid med idag. Idag har jag även skickat in fotografier för framkallning. En del av dem kommer ni att få se här på bloggen. Jag har tänkt att jag ska göra en fotobok med de bästa fotografierna.

Det jag har framför mig nu är att gå igenom tjejernas alla kläder i garderoben. Mycket har de vuxit ur, men jag ville vänta tills sommarsäsongen var över innan jag rensar bort alla tunna kläder.

Jag har redan handlat de flesta julklapparna, så jag hoppas att jag inte kommer känna någon julstress.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0