Julstök

Igår var Dennis sjukskriven. Jag passade på att göra lite saker på min att-göra-lista. Jag sorterade in räkningar i pärmen och jag sydde ihop små hål i några klädesplagg.

Jag har nu fått de två kvarvarande julklapparna i brevlådan. Dennis har ännu inte köpt den enda julklapp han skulle köpa... Han har i alla fall bestämt vad det ska bli. Och det lutar åt att det blir jag som får köpa den också då jag ändå har ärenden på stan imorgon.

Hannas ögoninflammation fortsätter. Hennes ögon kladdar ibland ihop och hon är lite röd och svullen. Stackars Hanna!

Idag var Nelly tillbaka på förskolan. Jag tog tillfället i akt och slog in alla julklappar. Det tog ca två timmar, tur att Dennis var hemma och kunde underhålla Hanna. Dennis är sjukskriven även nu i natt. Hans feber är nästan borta, men han är väldigt stel i kroppen, som träningsvärk.

När jag hade hämtat Nelly stannade vi kvar en stund utomhus och gjorde snöänglar. När vi kom in så klippte vi av en ruta på den remsa jag gjort inför jul. Varje dag klipps en ruta av och remsan blir kortare och kortare. Endast tre dagar kvar till tomten kommer...

Jag har nu börjat packa inför avresa mot Dalarna imorgon. Herregud, vilken packning det blir. Undrar om vi får plats i bilen...


Så här ser Nelly ut när hon får välja kläder själv, och drar upp halsbandet till pannan...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0