Juldagen

På juldagens morgon kom Jimmie, Karin, Joel och Klara förbi för en julklappsöppning och lite lek. Efter jullunch så åkte vi till Krylbo för att träffa Malin, Pontus, Alex och Agnes för ytterligare en julklappsöppning. Och lite mer julmat...

Jag och Dennis har hittills inte köpt några julklappar till våra barn. De får så att det räcker ändå. Och vi har ju dessutom ingen "egen" paketöppning utan firar tillsammans med andra.

Nelly fick i sina paket pippihus, pippifigurer, pippinattlinne, 3 pippitrosor, bilmatta, väska med pyssel, pärlor, snören, prinsessblock, pärlplatta, tofflor, väska med hårsnoddar, 7 hello kitty trosor, hello kitty tandborste, 2 klänningar, Bamse DVD, 2 trosor, småböcker, handsydd nalle och 100 kr.

Hanna fick duplo, bultbräda, plastdjur, vagn med klossar i, hund som dras med snöre, tofflor, 2 mockasiner, trälarv med klossar i olika former, strumpor, 3 body, 3 byxor, 3 toppar, klänning, handsydd nalle och 200 kr.

Jag och Dennis fick armbandssmycke, 8 sojaskålar till sushi, specialschampoo, hårfukt, 2 planksteksbrädor, vita lakan, vita örngott, dansspel till wii, saker till mustangen, bok skriven av Dennis kusin och CD till minne av Dennis mormor och morfar.

Jag har säkert glömt något. Nöjda var vi i alla fall med allt! 


Jag tycker att jag lyckades äta julmat i rimlig mängd. Jag satsade mycket på sill, lax och även lite Janssons frestelse. Jag åt endast en mindre mängd av korv och köttbullar. Men när ostbrickan kom fram på kvällen, då blev det alldeles för mycket! En del choklad och rödvin fick plats i magen också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0