Julbord

Igår mådde jag och tjejerna lite bättre. Våra temperaturer låg mellan 37,5 och 38. Däremot har Nelly väldigt ont i munnen och har svårt att äta. Kanske är blåsor där igen? Jag har liiite ont i halsen.

Igår förmiddag var Dennis och Nelly till Allianshallen för att titta på innebandymatch. På eftermiddagen åkte Dennis till Stockholm för att träffa Uffe. Han kom hem idag på eftermiddagen.

Igår låg Hanna på mage på golvet. Plötsligt reser hon sig till krypställning och sätter sig på rumpan! Och det hände flera gånger under dagen, så nu har hon knäckt den koden.


Idag hade vi middagsbesök av Olle, Camilla, Emilia och Julia. Vi hade gjort julmat på snabbt vis. Jag hade köpt färdig Janssons frestelse som bara var att slänga in i ugnen. Jag hade köpt färdigskivad skinka som bara var att lägga upp på fat. Jag köpte färdig dopp i grytan som jag värmde på spisen och doppade vörtbröd i. Jag tog fram köpta köttbullar och prinskorvar som jag stekte. Vi hade även potatis, fyra sorters sill, kallrökt lax, hovmästarsås, rödbetssallad, ägghalvor med majonnäs och gustafskorv. Efter maten blev det glögg, lussekatt, pepparkakor, ädelost och ischoklad. Barnen fick julklappar. Och vi var väldigt mätta!

Nu på kvällen har även Dennis fått feber, så nu är det hans tur. Och ni skulle bara veta hur det är när en man är sjuk... Idag har det runnit kladd ur Hannas ögon. Hoppas de inte kladdar igen helt inatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0