Julafton

Nu är vi åter i Uppsala och jag kan uppdatera er om vår julhelg!

På julafton blev det stor jullunch hos mamma och Mats. Tillsammans med oss åt även Magnus, Ulrika, Marcus, mormor, farfar och Mats pappa. Många mumsiga sillar och en del annat gott slank ner i magen.

Efter maten kom Tomten. Nelly stod redo innanför dörren med ett inslaget paket i handen. I paktet låg alla hennes nappar! Som tack för napparna fick hon ett rött paket av tomten innehållandes en gitarr i barnstorlek.

Sedan bar det av till Hedemora och julfirande med Mona, Gert, Tord, Agneta, Ida och hennes pojkvän Joakim. Lite mer julmat åts och som tur var hann vi före tomten dit, så ytterligare en julklappsöppning blev det.

Att vara utan nappar har gått ganska bra för Nelly. Varje gång hon blir trött eller ledsen så säger hon att hon vill ha nappen. Men det brukar gå att prata om det eller avleda henne. De senaste veckorna har vi läst en bra bok som heter Kråke, Elsa och nappen. Första kvällen så åkte dock tummen in i munnen istället! Men den drog jag snabbt ur. Tummen kan gå sönder, sa jag till henne. Jaha, svarade hon och stoppade inte in den fler gånger.

En bild med kameran fick jag på mina tomtenissar. När jag sedan skulle ta kort med mobiltelefonen så ville de inte sitta still längre. Så det blev ingen bild som jag kunde skicka som MMS till er alla.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0