2011

GOTT NYTT ÅR!

Igår jobbade Dennis hela dagen. Jag och tjejerna åkte buss in till stan för att byta julklappar som var lite för små i storlekar. På eftermiddagen fick småtjejerna bada och jag gjorde lite förberedelser inför middag.

När Dennis kom hem drack vi smoothiedrink medan maten tillagades. Till förrätt åt vi hummer. Vi delade den i två bitar och åt av hummerköttet som det var. Till det drack vi pommac. Varmrätt blev plankstek med ryggbiff, bearnaise, tomat och sparris. Rödvin intogs som dryck till middag. Sedan fick småtjejerna gå och lägga sig och vi fortsatte med efterrätten. Vi åt oststänger (comté) med flytande honung, päron, passionsfrukt, sharon, kiwi och gustafskorv. Eftersom dennis skulle fortsätta jobba hela helgen så blev det sängen tidigt även för oss vuxna. Inget skålande vid tolvslaget.











Även idag har Dennis jobbat hela dagen. Vi andra har varit inne och lekt och på eftermiddagen tog vi oss ut i snön en stund. Det var nollgradigt, men blåste en del. Hanna fick göra pulkdebut! Jag drog tjejerna runt på gården, så lite träning har jag fått idag.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0