El Maco

Igår var Nelly tillbaka på förskolan igen. Men inte på sin vanliga förskola, den är stängd denna vecka. Istället fick hon vara på den förskola som ligger näst närmast oss. Några av hennes fröknar och kompisar var också där, så det fungerade utmärkt ändå. 

När vi hämtat henne åkte vi till IKEA för att fika och köpa en ny matstol till Nelly. Vi har tittat på en svart, lite högre modell av stol för barn. Men den fanns inte inne, tidigast vecka sex kommer den tillbaka. Hanna får då ta över tripp trapp-stolen.

Vi åkte vidare till Elgiganten för att köpa en ny mobiltelefon till mig. Jag hade sett en HTC Wildfire i deras annonsblad för 1990 kr. Men den var redan slut!

Vi åkte sedan till Media Markt för se om de hade samma mobiltelefon. De hade den till ett bra pris om man väljer abonnemanget "kompis pott" för 249 kr per månad. Det ingår surf i den potten, men det tillkommer en förhöjd månadsavgift på 50 kr i 24 månader och ett kontantpris på 600 kr. Jag ska fundera ett tag, kanske kan bli en sådan. Det blev i alla fall en väldigt billig shoppingtur för en gångs skull.

Middagen intogs på McDonalds. Just nu säljer de El Maco-burgare, min favorit! Tur att jag inte räknar points för tillfället...

Dennis var på kvällen på fest med arbetskollegorna. Kl 3.30 kom han hem, låg kvar i sängen till kl 13.15...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0