Dan före dopparedan

Igår var Nelly på förskolan. Dennis fick ligga kvar och sova medan jag och Hanna gjorde ärenden på stan. De två sista julklapparna blev inköpta, en födelsedagspresent handlades och ett besök på systembolaget blev det. Jag var in en sväng på jobbet och fick en julklapp därifrån; ett fint uppläggningsfat i två våningar.

Efter att vi hämtat Nelly och ätit mellanmål så begav vi oss iväg mot Dalarna. Vi och all packning. Jag och Hanna släpptes av i Krylbo, Dennis och Nelly fortsatte mot Hedemora. Jag gjorde mig i ordning för en utekväll med tjejgänget. Vi träffades på Kings Arms för att äta middag och dricka drink. Lammrack med klyftpotatis, rödvinssås och vitlökssmör blev det för mig, mums!

Idag träffade jag äntligen kusin Carro. Vi åt salladslunch på Pluscaféet och våra förhoppningar är att träffas snart igen!

Dennis och Nelly kom till Krylbo och medan Hanna sov middag så åkte jag och Nelly till ÖoB för att handla massor av choklad. Vi hann även med en liten visit hos mormor. När vi kom tillbaka så hade Mats och Dennis klätt granen och skinkan stod i ugnen. Just nu tittar vi på Bingolotto och äter skinksmörgås tillsammans med mamma, Mats, Magnus, Ulrika och Marcus.

Igår var det årets kortaste dag så nu går vi mot ljusare tider!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0