Aktiviteter

Hotellet hade nästan varje timme någon aktivitet för gästerna. Dennis fastnade för pokerspel som gick av stapeln kl 16 på dagarna, han spelade nog fem gånger. Inga pengar var inblandade, bara ära. Det blev ingen vinst, men två andraplatser. Ett gym hade dem som var gratis. Dennis tränade fem gånger, men tyckte inte vikterna var så bra att träna med.  Jag tränade en gång, på löparbandet. Första gången på ett och ett halvt år som jag sprang, det var faktiskt skönt. Jag körde en halvtimme och det blev lite intervaller med gång och jogging. Jag var då ensam i gymmet och det kändes lite läskigt. Det luktade heller inte så gott och eftersom det inte fanns något man kunde rengöra maskinerna med så kanske det inte var så fräscht där heller. Övriga träningspass blev istället i havet. Vid sju tillfällen simmade jag. Jag tog sikte på en av bojarna ute i havet, jag gissar att det kan ha varit ca 100 meter ut. Jag simmade fram och tillbaka fem gånger, så det borde ha blivit sammanlagt sju kilometer simning.  Båtarna fick endast köra utanför bojarna och innanför var det inte så djupt.

Jag tillbringade lite tid till att läsa. Boken jag hade med mig hette Babbeldrottningen i New York. Den fick jag i födelsedagspresent av Petra, så det var dags att läsa den nu när jag hade tid. Den var lättsam och rolig, en chic-lit roman.

Nelly var på kvällarna på kidsdisco. Det var en clown som tog upp alla barn på scenen och hade sång och dans med dem. Nelly var lite feg, så jag eller Dennis fick lov att vara med. Clownen pratade tyska, men det gick bra att följa med i rörelserna ändå. Efter det dansade hon till musiken och jagade/sprang med de andra barnen i samma ålder. Hon hittade många kompisar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0