Fika och inställda möten

I måndags efter jobbet cyklade jag till Bishop Arms och mötte upp Susanne. Vi drack lite vin och var med på musikquiz. Cyklade hem kl 22. 

I tisdags blev mitt tandläkarbesök inställt då tandläkaren var sjuk. Efter jobbet hämtade jag upp Hanna från Dennis då hon varit hemma från skolan. Hon blev hemskickad från skolan dagen innan då hon hade hostat och snörvlat lite, vilket jag förstår. Nelly var hemma när vi kom hem. Jag åkte till city gross och lyckades få tag på ett paket toapapper, fanns några fåtal kvar. Köpte med Subway-mat hem. 

I onsdags var jag hemma med Hanna på förmiddagen. Jobbade på eftermiddagen. Hannas utvecklingssamtal blev inställt.  

I torsdags skulle jag ha åkt till Bålsta på kundmöte, men det blev inställt. Handlade på Ica på vägen hem från jobbet. 

I fredags jobbade jag bara. Var min tur att bjuda på fredagsfika på jobbet. Jag hade köpt kladdkakor och gjort citrongrädde, serverade med hallon. Blev en kladdkaka kvar som jag cyklade förbi med till barnen på vägen hem. Nellys utvecklingssamtal blev inställt. 

Igår sov jag till 9.30. Städade i några timmar. Åkte till ica och storhandlade. Köpte med sallad hem från citysallad, med pasta, pulled pork och chèvre. Gick till gymmet och sprang intervaller på löparbandet i en halvtimme. Slappade i soffan efter duschen. Fick mess från Susanne kl 20 om att komma över för ett glas vin. Jag cyklade dit, och stannade två timmar. 

Idag vaknade jag 8.45. Slappade på förmiddagen. Kollade på Bäst i test och skrattade mycket. Sorterade och rensade bland pappershögar. Åkte och tankade bilen, sedan vidare till Fyrishov och simmade 1 km. När jag kom hem vid kl 19 cyklade jag till Dennis och hämtade upp Nelly som ville sova hos mig. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0