Storvretacup forts.

I måndags klev vi upp 6.30. Hanna hade samling på Ifu 7.30 för match i cupen. Det blev storvinst. Vi stannade kvar en stund på Ifu och kollade på andra matcher. Emma hämtade upp mig 10.30, vi åkte till gamlishallen och kollade på Nellys match. Blev 4-3-förlust i sista minuten, Nelly gjorde alla tre målen. Vi skyndade tillbaka till Ifu och kom precis när Hannas match skulle börja. Blev även här 4-3-förlust. Jag och Hanna åt en korv med bröd och åkte sedan hem och vilade en stund. Hanna hade ont i örat så jag bokade en tid på öronjouren på sjukhuset eftersom hon har rör i örat. Kl 17 fick vi komma dit. Läkaren tyckte att röret lossnat lite på ena sidan, men satt fortfarande på rätt ställe så han ville inte göra något. Vi skulle istället boka tid hos hennes vanliga öronläkare. Vi åkte sedan till Fyrishov där Nelly hade spelat en match med vinst och hon var precis på väg hem. Nu var det bara Hannas andralag kvar som skulle spela och efter den matchen var det prisutdelning för hennes lag. Därefter följde hon med Dennis hem. Jag stannade och handlade på Willys på vägen hem. 

I tisdags var jag förbi vårdcentralen och lämnade ett urinprov. Sedan jobbade jag bara. 

I onsdags åkte jag från jobbet vid 10 och hämtade upp Hanna hos Dennis. Barnen har fortfarande jullov och var ensamma hemma. Hanna hade fått en ny tid kl 11 på öronavdelningen på sjukhuset. Även denna läkare ville låta röret sitta kvar, men det kommer troligtvis ramla ut inom några veckor. Hon tyckte det kändes bättre, bara lite ont när hon gäspar. Jag skjutsade hem henne och sedan tillbaka till jobbet. Efter jobbet hämtade jag upp barnen. Efter middag skjutsade jag Hanna på träning i Lindbacken 18.15. Spelade sedan tv-spel med Nelly. Hämtade Hanna kl 19.30. 

I torsdags började skolan igen. Jag cyklade till läkarhuset inne i stan där jag bokat tid 8.40 för att ta bort en prick i pannan och tre på ryggen. Sedan jobbade jag bara. 

I fredags hade jag tid på vårdcentralen kl 14 för uppföljning av blodtrycksmedicin, jag ska höja dosen lite. Sedan åkte jag till Gränby och bokade tid för synundersökning. Därefter åkte jag till biblioteket och lämnade tillbaka en bok. Jag handlade på Ica på vägen hem. 

Igår sov jag till kl 10. Jag var trött och slappade i soffan större delen av dagen. På eftermiddagen rensade jag i kyl och skafferi och slängde matvaror som gått ut i datum för 1-3 år sedan. 

Idag tog jag det lugnt på förmiddagen och försökte peppa mig själv till att träna. Till slut gick jag bort till gymmet och körde 30 min på löparbandet (intervaller). Det var många månader sedan sist... efter dusch åkte jag iväg på ärenden till biltema och stadium. Sedan storhandlade jag på ica. Köpte med sushi hem.

(null)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

grodanogrisen

Jag heter Veronika och är den som skriver i denna blogg. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och två döttrar. Nelly är född i mars 2008 och Hanna i maj 2010. Här får ni följa vår vardag.

RSS 2.0